woensdag 16 maart 2016

Het begin van deze meebrei deken

Omdat ik graag brei en ook nieuwe brei steken wil uitproberen dacht ik hoe en wat ga ik er dan mee doen. Op internet zag ik brei rollen en breidekens met verschillende steken en zo kwam ik op het idee mijn eigen breideken te maken. Omdat mijn lievelings kleur blauw is heb ik een 3-tal blauwe kleuren en ecru Royal garen bij de winkelketen met het matroosje gekocht. Ik brei met breinaalden nr.4,5. De blokken worden ongeveer 24x24 cm. Hoeveel het er zullen worden weet ik nu nog niet, maar ik hoop op veel. Elk blok begint met 3 naalden recht breien, voor het ribbel randje daarna komt de beschreven steek en ook eindig ik elk blok met 3 naalden recht breien. Aan het begin en het einde van elke naald ga ik 2 rechte steken doen, zodat er een ribbel rand om het hele blok komt. Voor elk blok zal je ongeveer 50 steken opzetten, maar dat hangt van het stekenpatroontje af. Je kunt mee breien op je eigen tempo. Mocht je sneller willen kun je natuurlijk zelf een patroontje bedenken of je herhaald een bepaald blok. Het wordt dus uiteindelijk een deken voor jezelf in de kleur die je zelf kiest. Kies je ander breigaren en naald dikte dan  zal je blok een ander formaat krijgen dan dit voorbeeld. Je deken zul je daar op moeten aanpassen qua formaat.



Ik ga proberen elke week een nieuw blok te plaatsen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo 10eke: wat een leuke blog! Ik wil weer gaan breien en kwam zo bij jouw blog terecht! Ik hoop dat het goed gaat met je schouder, dat je weer kunt breien?
    Ik probeer verschillende lapjes uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super dat je de uitleg van al die steken hebt geplaatst , en ook zo duidelijk uitgelegd . Dank je wel 👍

    BeantwoordenVerwijderen